%3C%21-- custom style from helpscout --%3E %3C%21-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics --%3E

Bokningar utanför katalogen - Hur bokar jag en kurs som inte finns i katalogen?

Skulle det vara så att du inte kan hitta den utbildning du letar efter, berätta det för oss! Springest letar så snabbt som möjligt upp ett passande alternativ eller ser till att den önskade leverantören läggs till på lärportalen. 

I den här artikeln:

Varför finns inte utbildningen med i katalogen?

Hur bokar jag en utbildning som inte finns på portalen?

Varför finns inte utbildningen med i katalogen?

Den vanligaste anledningen till att den utbildning eller kurs du gärna vill gå inte finns på lärportalen är att Springest ännu inte känner till just den utbildningsleverantören eller ännu inte har ingått samarbete med dem. 

På våra företagsportaler hanteras dessutom andra villkor än på våra publika hemsidor. Det gäller främst betalningsvillkoren. Då Springest hanterar faktureringen för företagskunder, måste en utbildningsleverantör acceptera dessa villkor innan deras utbud kan publiceras på en företagsportal. 

Hur bokar jag en utbildning som inte finns på Springest?

  1. Fyll i formuläret 'Inte hittad'. Se till att du gör det i god tid innan utbildningen startar, ju tidigare desto bättre.
  1. Springest kontrollerar din förfrågan. 
    •  Är formuläret komplett ifyllt? Då kommer vi att behandla din förfrågan. När det är klart, skickar vi dig en länk där du kan boka utbildningen.
    • Är formuläret inte korrekt ifyllt? Då kommer vi inte att behandla din förfrågan. Vi skickar dig ett mejl där vi ber dig att komplettera och/eller anpassa din förfrågan.
    •  Har du redan anmält dig hos utbildningsleverantören? Då kommer vi inte att behandla din förfrågan eller så ber vi dig att annullera din bokning hos leverantören.
  2. Springest skickar dig en länk med vilken du kan göra en bokningsförfrågan.
  3. Du gör en bokningsförfrågan. Efter att du gjort det kan du följa din förfrågan i Mitt Springest. För en del organisationer skickas din bokningsförfrågan till din(a) chef(er) för godkännande.
  4. Bokningsförfrågan skickas till utbildningsleverantören. Hen måste acceptera Springests och din arbetsgivares villkor. Dessa har främst att göra med betalningsvillkor och faktureringsprocessen.
  5. Leverantören accepterar villkoren. Ifall leverantören inte accepterar villkoren kommer en av Springests lärrådgivare att ta kontakt med dig.
  6. Bokningen accepteras. Du är anmäld hos leverantören och kan delta i utbildningen.

Vad händer om leverantören inte accepterar villkoren?

Det händer ibland att en leverantör av olika anledningar inte godkänner villkoren. Om det skulle hända, tar lärrådgivaren kontakt med dig och hjälper dig att hitta en alternativ lärprodukt.

Vad händer om det inte finns någon alternativ lärprodukt?

Springest mission är att alla ska nå sin fulla potential. Därför vill vi alltid hjälpa dig att följa den för dig bäst passade utbildningen. Om vi med samlade krafter inte kan hitta ett alternativ, rådgör Springest med din HR-avdelning om hur vi kan hitta den bästa lösningen. Detta betyder att det kan ta längre tid innan du kan boka lärprodukten. Springest håller dig uppdaterad under denna process.

Behöver du fortfarande hjälp?
Kontakta oss via hjalp@springest.se eller ring 08 - 446 875 99. Vi hjälper dig gärna!

Har du fått svar på din fråga? Tack för din feedback! En problem uppstod när vi försökte spara din feedback. Försök igen lite senare.